Een poosje in New York, daar ben ik! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Michiel Zandt - WaarBenJij.nu Een poosje in New York, daar ben ik! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Michiel Zandt - WaarBenJij.nu

Een poosje in New York, daar ben ik!

Door: Michiel in 't Zandt

Blijf op de hoogte en volg Michiel

10 Februari 2014 | Verenigde Staten, New York

Beste geïnteresseerden,
Het is al weer een tijdje geleden sinds mijn laatste update. Ik vond het daarom wel weer tijd voor een nieuwe post vol met mijn ervaringen van de laatste weken!
Laat ik allereerst beginnen met de grootste verandering, ik ben verhuisd! Na een aantal weken op een zeer mooie locatie bij het warme gezin van mijn neef Jasper te hebben kunnen verblijven (thank you sooooo much), heb ik de reistijd toch maar drastisch gereduceerd. Op zaterdag 1 februari (ik moet nu opletten dat niet automatisch met hoofdletter te schrijven) ben ik samen met een koffer en een weekendtas verhuisd naar Manhattan in (…niet schrikken…) de wijk Harlem. Ik weet, deze wijk heeft niet het beste imago, mede dankzij de waslijst aan incidenten uit het verleden… het zag er hier dan ook niet uit, tot een aantal jaar geleden. Vooral het stuk waar ik zit (mijn adres is overigens 304 West 117th Street (Apt 6Q), voor de geïnteresseerden die Google Maps al hadden geopend) is grondig gerenoveerd. Veel dingen zijn gesloopt en een even zo groot aantal gebouwen is of wordt gerenoveerd. Ik zit zelf in een nieuwbouw appartementencomplex en huur de helft er van: een slaapkamer, de aangrenzende woon- / zitkamer, eigen badkamer en de ‘helft’ van de keuken. De hoofdhuurster is een zeer aardige mevrouw, Lisa Mullenneaux (nee, ze is Amerikaans), waarmee ik het erg goed kan vinden. Ze verbaast zich nog regelmatig over het feit dat ik kook, afwas en schoonmaak. Ik moet Nederland natuurlijk wel een beetje goed vertegenwoordigen voor mogelijk toekomstige huurders natuurlijk! P.s. ze is dol op stroopwafels, ze spreekt het alleen nog uit als stroepwaffels. Mijn naam uitspreken gaat haar, verrassend genoeg, veel beter af!
Ondertussen heb ik ook in het lab gewerkt! Ter bewijs heb ik een foto bijgevoegd, zo worden eventuele discussies daarover vermeden! Maar… naast het werk op de uni heb ik uiteraard ook tijd voor leuke uitstapjes om NYC te verkennen, de weekenden zijn er nu uitermate geschikt voor! Union Square, Broadway, Wall Street (inclusief the Charging Bull), the Money Museum (gratis toegang, eh…), One World Trade Center, Trinity Church en de vele overige hoge gebouwen… Met het boekje van Capitool Reisgidsen ben ik in staat om heel Manhattan systematisch af te werken!
En dan wil ik ook nog even een stukje wijden aan het weer! Sneeuw is hier genoeg gevallen! De ene sneeuwstorm volgt de ander op, meestal met een tussenpoos van enkele dagen, maar vorig weekend waren het er zelfs twee achter elkaar! Dat resulteert dan in porties van 30 cm sneeuw. Voordat dit goed en wel weggeschoven is, ligt het volgende pak er dan weer! Toen ik vorige week moeite had met naar de uni te lopen, wist ik het eigenlijk al… het zal rustig zijn! Scholen waren dicht, veel mensen waagden de tocht niet en net zo veel konden niet eens weg. Apart om mee te maken!
Terwijl ik dit post sneeuwt het voor de verandering niet (dat deed het gisteren wel: een magere 3 cm), het vriest wel! Ik neem nog een slok van mijn Starbucks koffie!

  • 11 Februari 2014 - 19:28

    Essie Lettinga:

    Beste Michiel,

    Leuk om je ervaringen te lezen en de foto's te bekijken. (Hoewel wij natuurlijk goed op de hoogte worden gehouden door je moeder!).

    Hoop dat het koude weer snel omslaat in iets aangenamere temperaturen. Voorjaar in NY klinkt fantastisch!

    Veel plezier.

    Hartelijke groeten van She Zhong, Dean en Essie

  • 12 Februari 2014 - 12:38

    Peetoom Jan:

    Hi Harlem-Globetrotter,

    Of is Snowy-White een betere aanspreektitel?
    Zojuist bij je vader koffie wezen drinken.
    Interessant je met foto's gelardeerde verslag!
    Loop in het lab s.v.p. niet een of andere infectie op en blijf genieten van wat New-York te bieden heeft!

    Groetjes, Jan (mede namens Cristine)


  • 12 Februari 2014 - 18:56

    Anita:

    Hoi Michiel,

    Leuk verslag wederom met leuke foto's. Toch knap dat je ook nog tijd weet te vinden om te werken! Zou leuk zijn als we ook nog een foto van je nieuwe onderkomen te zien krijgen.
    Geniet maar van de big city met natuurlijk die overheerlijke Starbucks koffie (en die sneeuw die neem je dan maar voor lief).

    Groetjes,
    Kees en Anita

  • 15 Februari 2014 - 12:56

    Rikie De Bree:

    Hi Michiel,

    Geweldig voor jouw om dit allemaal mee te maken .De foto's geven een goed beeld van het weer dat je daar hebt. Je staat geweldig op de foto in het lab ,kunnen we ook zien dat je echt op de Uni bent.Geniet er maar van en hopelijk zien we ook nog wat van je appartement.
    Voor straks met je ouders veel plezier samen.


    groetjes Jan en Rikie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 3420

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 30 Mei 2014

New York, Columbia University

Landen bezocht: